B många dagar i rad


Tisdag Tömkörde vi på ett längre pass. Gick ok han var lite spänd och hoppa och for för ljud. Använde hela banan även raka spår. Lättare i vänster varv än höger.

Onsdag red jag i tältet med hoppsadeln. Han var fortf spänd och blir då stark. Red mycket lösgörande och bröt ned skänkelvikningar i mindre övningar. Till slut gjorde han bra såna i trav. Lite galopp fattningar men mest trav. 
Svårt att bibehålla rätt känsla när han hoppar till för minsta lilla.

Idag Tors var det storm på g så jag Tömkörde igen, idag över bommar. Det gjorde han väldigt fint och avslappnat. Tror han tyckte det var kul. Nästa tömkörning om han känns bra ska jag köra mer galopp. Vill endå att det ska ge något och det krävs mer av mig i den gångarter så jag har väntat in den tills jag har fått rätt på alla skills. Det ger ju ingenting om han var runt i galopp över tygeln och spänd som fan. 
Tycker att vi gjort ett bra jobb dem här dagarna endå trots mycket omständigheter som hela tiden påverkar.
Tältet är ju ingen favorit direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0