Måndag med b



B fick ett pass inne som gick över förväntan, han kom snabbt fram och var mjuk och medgörlig överlag.
Jag skulle nog kunna ta en vm plats i framridning haha fan vad jag kan hålla på. Fick ju inse att oj nu är det nog dags för galopp efter 30 min haha.
Insåg också att det var dags att rida program delar. Väldigt sällan jag tränar hela program, bryter hellre ner det och lägger in andra saker istället, behöver han gå fram ordentligt skrittar jag inte för att det just är det som står. Om det sen inte funkar när man lägger ihop delarna på tävlings dagen är det jag själv som inte gjort läxan ordentligt. Är hästen mellan hand och skänkel bör inte programmet i sig vara något problem.

Sen är b en smart häst vilket är tacksamt. Han har ju ex insett nu att på diagonalerna ska man gasa för att få klappar så det gör han så glatt. 
Han har även kommit på att jag inte byter med honom i galopp (med tanke på dressyr tävlingar+ hopphäst) så han väntar ganska snällt när jag ber honom.
Han gillar att göra rätt så det är vad vi jobbar mest med, han ska känna sig duktig.

Vi jobbar på vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0