Torsdag

Hoppträning med Smokey.

Han var lite loj idag, värmen tar när man fortfarande släpar på Antarktis pälsen.
Fick väcka haha eller typ chocka honom lite ibland så han vaknade.

Vi hoppade fram på lite s båge, bytte varje gång! Super kul. Det är värsta grejen för oss haha att han byter över 30cm hindrena. Duktig. Jag red himla övertydligt där också iofs.

Sen red vi bom 5 språng oxer som höjdes hela tiden. Riktigt kul övning. Svårt också, han hoppar lite platt. Känns som han nästan är kaxig, han tycker det är lätt så han tar inte i ordentligt. Eller så är det jag och min räk ridning jag vet inte.

Hoppade femochhalva. Si och så med första språnget, haha han hade typ somnat så jag fick attackera imellan för att ens komma över. Tröttisen. Men han hoppade fint varje gång på utsprånget.

Banan var mycket lydnad men den gick också bra, han bytte där han skulle och hoppade runt över dem större.

Hade en lång anridning till en planka som jag la honom trångt på ungefär 2 miljoner gånger och han rev ungefär 1 miljon gånger. Stackarn.
Haha vilken förlamad larv jag är. Katastrof.
När jag väl hade fått igång trycket i han nej men då lägger jag honom så djupt som det går. På en trött vinterpälsad häst. Smart. Not.

Men förutom ryttarmissar och trötthets prylar så var passet riktigt kul. Fina hästen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0