Torsdag


Mörkare blir det här i november br. Tur att vi har ridhus. Fortsatte med b idag, satte lite mer samling och krav vilket han tog bra tycker jag. 
Bra fattningar och övergångarna tar sig. Har lagt in mer skänkelvikningar nu med, lirkar fram det när Han känns loss och rund. Ingen idé annars. Han gör det bättre och bättre.
Önskar att han kunde gå lite mer harmoniskt och avspänt från start.

Smokey var väldigt spänd i gången och stel, tog sin tid att få fram gången genom kroppen och även springa avslappnat. Vänstern hängde han i till en början, sen fick jag vässa till mina skills så kunde vi rida upp och ur dragkampen. Det hela handlar ju om att han inte sätter vikt bak och bär sig felaktigt, måste flytta om vikten så att fronten blir fri.
Jag löste det korrekt och fick en stor skillnad. 
Var sen lite sträng och konsekvent i övergångarna när vi jobbade förvänd. Ömsom gör han det bra och ibland verkligen inte så bra men vi tränar på. Fick till en så jävla bra i vänster varv galopp- skritt den kan jag leva på i veckor :)
Fina fina hästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0