Helgen

Lördagen för ak red jag pg. Tyckte att han skötte sig bra, han känns normal i kroppen just nu och då är det lättare att ändra tempo osv utan att han slår sig fri och får utbrott. 
Han är ju mot hand i alla övergångar men han har ju svårt där. 
Traven var stundtals riktigt fin så det var kul :) 

Idag söndag red jag banditen. Lite bus i skritten och var lite spänd till en början i trav men sen släppte det. Kom fram och blev nästan lite för på, kunde då komma runt det med övergångar. 
Haha enda jag Tjatar om jag. Red även skänkelvikningar idag, något han gör bra med rätt attityd och lösgjordhet. Vänster varv faktiskt bäst. 
B ägare tittade idag, skönt att kunna bolla och föra en dialog under passet, visa vart vi ligger och vad vi tränar på just nu.
Är så tacksam för detta. Att kunna fylla en mörk november söndag med stall och häst doft, träna på det som är svårt, varvat med det han glänser i, få spola smutsiga ben och göra mat som ser ut som kanin föda i för stora hinkar. Jag älskar det här varje liten del av det. 
Att ha en plan med varje pass och att alltid sträva efter att utföra saker bättre. Hästar är så mycket mer än bara hästar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0