Banditen

Red bandit i onsdags, skrittade ut med Malin en sväng skönt med sällskap.
Travade igång inne men dem skulle harva typ överallt så vi fick ge oss och gå ett varv runt stallet. 
Mysigt på morgonen i stallet innan jobbet :)

Idag söndag red jag inne, hade lite utmaning ioch med att det var privat lektion samtidigt. Så för att inte tappa bjudningen på honom bytte jag varv hela tiden och la in massa övergångar. Han kändes allt igenom väldigt mjuk och positiv så när han gjort en del fattningar från skritt mjukt och okomplicerat trots en del att kika på så avslutade vi lite tidigare och gick ut för att beta.
Idag kom jag till en ny grad av samling utan att han säger upp sig så det var kul, man får leka fram det helt enkelt.
Det känns även som att han börjar bli bekväm och avslappnad i min ridning, och bjuder mer framåt själv från start. Fina banditen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0