Tisdag

Mycket ridning nu. Svinroligt faktiskt!
Fick till min lycka smockan igen, så det var bara att plocka upp ifrån gårdagen och få lite snurr på gången fram till handen. Eftersom att jag klippte honom några timmar innan hade han en helt annan ork och var väldigt positiv. Kändes mjuk och följsam så det var kul att gårdagens pass levde vidare lite.

Vi red lite serpentinbågar, kom på snabbt varför jag hatar lb programmen. Vägarna är inga konstigheter men haha min kära häst lägger av totalt i dem där jävla bågarna! Fick typ chock väcka honom för att han skulle fortsätta trava.
Och när Han tappar bjudningen fallerar allt totalt, man tappar den högre fronten, stödet i handen, dem stora stegen och följsamheten försvinner.
Nej vi är inget big fan av dem där bågarna. La1 i mitt hjärta haha

Rätt fin i galoppen. Red endast basic men endå, känslan var skoj.

Fina smokey vad vore jag utan dig 





Kommentarer
Postat av: jenni

håller helt med dig om serpentinerna:D

2014-01-22 @ 14:20:06
URL: http://www.jennisdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0