Smokey

Hoppade i specialen.
Eftersom att hans trimning varit obefintlig på senaste så hade jag som enda krav att han skulle vara positiv och tänka framåt. Red fram i en lätt sits och låg hand, han trivdes och var super glad i det jobbet.
Han blev lite väl ambitiös ibland och krullade ihop sig i halsen, haha han tror att han gör rätt då, men det är bara att lätta lite till och driva framåt.
Tog inga strider med vänstern idag heller.

Hoppade fram på lite mini hinder som han i vanlig ordning knappt lägger märke till. Varför hoppa när det är under metern lixom när man kan flänga alternativt ramla över?

När vi hade höjt travhoppningen lite piggade han på sig och tog tag även i små hindren.

Vi hade lite lydnads bana där han var väldigt positiv och med på noterna, jag kunde rida med små hjälper och det mesta flöt.

Hur kan det vara så otroligt kul att rida?
Sa jag att jag älskar den här lurviga lilla hästen? Han gör min dag. Alltid.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0