Droger

Jag har sett så jävla mycket skit som en 23 åring inte ska ha varit i närheten av. Jag har sett vad droger gör med folk, i det första stadiet ända in till det sista, när kroppen är stel och kall.

Jag skulle inte röra skiten om jag ens fick betalt. Det tillhör yrket, att handskas med drogpåverkade människor.

Så för allt i hela den här världen. Prova för fan inte. Var lite smartare än så.
Jag har stött på människor som är bra många år yngre än mig själv, som jag har fått skicka iväg i ambulans med inga större förhoppningar för överlevnad.

Jag tar upp det här för att droger smyger sig in i ens vardag. Alla behöver påminnas. Senast igår smög dem sig in i ett helt vanligt samtalsämne,en lördag kväll och en hög vänner.
Det skrämmer mig för folk har en sån jävla galen världsbild och attityd kring droger, rökning som kola.

Jag säger tvär nej till droger. Jag mår illa av tanken och blir så galet besviken på folks inställning till saker.
Det är inte ok. Inte ens lite, inte ens prova. Droger gör folk sjuka. Det sliter sönder familjer.

Det är inte värt det.


Kommentarer
Postat av: izza allmyr

tumme upp för detta inlägg!

2013-09-08 @ 16:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0