Torsdags

Kunde ju rida i torsdags haha halelulja.
Fick rida på mycket fram i början så han börjar ta stora steg istället för indian smygningen.
Det blev det lite tungt i galoppen då han lägger sig på och blev hängig i handen. Svårt det där när han inte är stark nog att bära sig själv. När övningarna kom igång red jag igenom problemet mer konsikvent och då släppte han och blev lite gummiboll i traven. Super kul när han kan bli rund framme och uppe, samt lydig då är det verkligen kul att rida.
Vi hade en övning som han blev väldigt kvick och lydig av, galoppen blev bättre och i ena varvet fick jag till samlingen för skänkeln som jag alltid strävar efter.
Men jag hade inga jätte krav, jag har inte   Trimmat på en månad lixom.





Smokey är verkligen hästen för mig han är som handen i handsken och jag känner att jag har blivit duktig på att plocka ut det bästa ur honom.
Han gör mig glad in i själen och det finns ingen som han.
Mitt liv skulle vara grått utan honom.

Dags att lägga in växel 2 helt enkelt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0