Utrustnings träsket

Där klampar jag runt i just nu. Kikar och klämmer. Jämför och har ångest haha!

Jag har ju aldrig innan behövt bry mig om saker som vilket märke på vintertäcke man ska välja. Med eller utan fast hals? Får dem man skav? 300 eller 400 gram?
Hur varmt blir det inne i stallet, hur tjockt bör en helklippt häst bära?
Vilka förbannade jävla stigbyglar ska man köpa? Ska man köpa stigläder för 300kr eller 2500kr?
Vad ska igentligen en komplett sjukvårdslåda innehålla? Och var är den bästa och mest praktiska prylen att ha borstarna i?
Var köper man foder tunnor?
Hur många träns får man igentligen köps till en häst? Vart hittar man en hel vit fårskinns padd?

Och sadlarna Gud ska man ens börja haha! Hur mycket ska man lägga? Vilket märke? Vilken färg? Vad är igentligen en fet rally sadel värd?

Det roligaste är att jag hela tiden går tillbaka i minnet till var fina suede hade, vad Lella tyckte var bra och prisvärt.
Det kommer antagligen landa åt det hållet i slut ändan. Lella är the PRO på utrustning helt klart.

Jag fortsätter fundera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0