Onsdag

Hoppade Jetset i onsdagen.

Framridningen var riktigt bra, jag fick fram honom så pass att han blev lite pigg.
Vi hoppade fram och jag tyckte verkligen att jag la honom på fina distanser med bra tryck, men han trampade om varenda gång. Skojar inte, hur nära jag än la honom så trampade han om.
Vi hoppade bana i slutet och värre katastrof var det länge sen jag hade. Helt seriöst, bana på 70cm och hästen är 175 i manken. Trampar om varenda jävla språng och tar inte tag i hindrena alls. Han slutade även svara framåt, det hände absolut ingenting, så det var dead road och jag gav upp. Man kan inte hoppa om gasen inte funkar.

Det mest tragiska är att jag vet att det är min ridning det är fel på.
Senast förra veckan hoppade Åsa Jetset i specialen, helt klockers bana på 1m.
Jag känner mig ungefär lika duktig som en påse skit. I min onsdag så har jag ridit minst 5 år längre än dem andra, minst. Sitter på stallet absolut snällaste häst och misslyckas så katastrofalt endå. Herregud.
Man börjar undra hur mycket jag glider på Smokey igentligen, hur mycket han räddar mig i alla lägen.

Nej herregud jag skulle behöva en intensiv kurs för räkridning omgående. Någon som ställer upp för ett hopplöst fall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0