Kind a love you

Tror inte jag kan beskriva vad Smokey är för mig. Det är något man inte kan ta på. Det lyser om honom i mina ögon.
Och det viktigaste är att det lyser om mig när jag har träffat honom.

Det är märkligt hur bra hästar kan förändra människor. Hur djupa spår dem lämnar hos oss. Hur dem märker oss för livet.

För hur än livet vecklar ut sig nu, så kommer han alltid ha varit där. Han har blåst i mitt hår och slickat mig över hela ansiktet. Han har bitit mig i rumpan och skämt ut oss båda två på endast min bekostnad. Han har fått mig att känna mig sämre än jag någonsin har upplevt men också flugit med mig högre än jag aldrig hade vågat själv.

Allt med en simpel ridskolehäst, dem bästa åren är sen länge borta och skavankerna finns där. Den räddaste hästen i ett stall på 60 boxar och endå har han berört mig.
Inget otroligt steg eller en vacker stamtavla. Han bär inte det trendigaste från dyon och han äter heller inte 50 olika foder.

Jag är så otroligt glad att jag har träffat honom och lärt känna honom.

Vi får se vad framtiden har planerat för oss

https://cdn1.cdnme.se/1576539/7-3/pic_519bc75dddf2b323bbd59119.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0