Neo

Red Neo i onsdagen.
Haha wiho, jag kunde rida idag!
 
Han sitter ju fast till och från och spänner sig. främst när vi ska göra något, men annars tutade han på bra och kom ihop fint. Sista delen av passet var traven riktigt trevlig och ihop, utan att bli kort.
När åsa säger att där är formen bra, på den hästen, då är det bra. Så det var kul att få till. Han är ju himla häftig när han går bra, bara dundrar fram.
 
Vänster sidan är styv, märktes främst av i slutet faktiskt när jag travade av, ni vet, man länger ut tygeln och låter dem slappna av. Han längde form och hals fint, tog ut steget. Jag tog i innertygeln(vänster) Då slår han sig fri helt random, som att han har ont. bara av ett litet lätt tygeltag licksom, när han är ja iallafall halvt genomriden. Då ska inte reaktionen vara så stor tycker jag. Så ja, något sitter ju fast där helt klart.
 
Annars då. Vi red skänkelvikningar idag i alla gångarter. Traven, mja. Antingen flyttar han fint eller blir styv framtill eller så är det tvärt om. Han flyttar knappt men är fortfarande loss och rund. hittade inget mellanläge i någon gångart förens absolut sista i vänstra galoppen, då hade jag honom i ramen, och kunde flytta utan att tappa det. Kul känsla.
 
I galoppen överlag fick jag jobba av bara fan för att få honom tillbaka och ihop. Att trumma på lite utan att bli för rak eller öppen. Han tänker mycket uppåt just nu vilket gör träningen svår.
 
Men, som sagt glimtar han till riktigt fint här och där genom passet, han är rolig neo. Jävligt teknisk men väldigt rolig.
 
tumme upp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0