våra mål

Just nu har jag svårt för att sätta några mål. Vi har haft ett break från regelbunden träning ett tag nu under hösten/vintern då han dels blev dålig och jag ville spara på honom med utslag och grejor.
När jag tog upp träningen igen så var han ju såklart stel och lite oriden, även riktigt spänd då snön har kommit med snöras och minusgrader.
Senaste hoppningen kändes det lite mer som vanligt så jag tror jag håller lite på våra mål ett par veckor innan jag vet.
 
 
Tävlingar är en väldigt liten del att sätta upp mål till, allt handlar ju om hur grundridningen fungerar igentligen.
Man får inga 8or i LA om det inte är förjävla bra, hästen går på lodplanet, samlat men endå fram till handen. Övergångarna är mjuka och längningarna kommer rakt bakifrån i stora steg i stadig form. Fattningarna är distinkta, likaså halter och ryggningar. Skänkelvikningar ska flyta korrekt och förvända galoppen ska trumma på rak i kroppen men med energi.
Det är inte bara att starta och åka med. Därav MÅSTE grunden sitta, för varendaste liten poäng hänger på det.
 
Men vi ska helt enkelt göra vårat bästa i vår så får vi se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0