träningen

oj hade glömt att jag inte skrev om passet i torsdags hehe!
 
Hela uppvärmningen kändes han fin och samarbetsvillig i. Även åt vänster. Såklart fast i sin innersida men det gick att jobba igenom bitvis.
Han hade en bra takt och i högergaloppen fick jag loss den där konstiga känslan när han tappar takt och tempo som man ibland får. Kunde licksom rida ut det utan att gasa. Svårt att beskriva.
 
Vi tragglade skänkelvikningar idag. Tål att tragglas.
I höger varv, riktigt fin. I vänster varv inte så fin. Riktigt jävla jobbig stundtals haha!
Han drar sig ur formen i vänster varv, orkar inte. Slänger ut bogar och bakben. Faller isär. Orkar inte som sagt.
Blev bitvis bättre. Men han blir spänd också när jag måste rida ut det mer bestämt. Då tappar man det lätta flytet man hade innan, men jag antar att det hör till när man pressar dem lite mer.
 
Efter det kämpandet (haha!) gick vi över till att rida övergångar. Våran paradgren haha!
 
Men tji fick jag.
Till en start blev det standard. Han drar emot och jag får ruska till så att det händer något. Inte så vackert.
Sen red jag mer och mer som jag gör när jag samlar galoppen på volt (han har blivit riktigt duktig på att samla runt skänkel och sits nu, han förstår verkligen och hjälper till så gott han kan, loss från handen)
Och då sa det bara PLING. Sen fan SATT DEM!!
Galopp - galopp - samling -samling - halvhalt - skritt.
PÅ EN GÅNG!
 
Och flertalet gånger!!!
 
Nu kanske man inte ska hålla hoppet uppe då nästa träning är 7 dagar imellan, men endå.
Äntligen äntligen äntligen. Trodde faktiskt inte att det skulle gå att få till en förbannad övergång med smokey men se att träning lönar sig. Förjävla bra alltså duktig häst!
 
Det ska bli spännande att se om det forstätter att funka eller om ridjesus bara infinner sig en gång under ens livstid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0