Torsdag hoppningen

Hoppträning med bus.

Framridningen var han pigg och glad. Hade lite svårt i vänster varv då vi skulle flytta mycket i galopp och han sitter ju fast något sjukt.
Vi travhoppade fram och red lite lydnad med studs och sånt. Till och från gjorde han det bra, löste uppgiften fint. Han blir lite spänd och stressad mot studsen i trav, Han hajar inte riktigt varför Han inte får galoppera. Då tappar han rygg och hoppar lite platt.
Travhoppningen i sig gick smärtfritt.


Sen red vi en båge med galopp bommar innan. Haha här rev Han sjukt många gånger på första hindret, jag ändrade och ändrade min ridning men Han fortsatte glatt att riva. Till slut höll jag noll i honom, oftast är det jag som är kvar för länge i handen men bommen rullade ner endå efter vi hade galopperat därifrån haha det ville sig helt enkelt inte.
Annars så fick jag helt ok distanser mot bommarna, det var någon gång det blev lite trist med superkort på båda men han behöver ju tänka själv och träna på kort så det gjorde inte så mycket.


Fick ångest i distansen 2 gånger under passet, haha värsta gången var mot oxen i banan, han blev rädd och genade från hörnet i anridningen så jag fick inte den distansen jag hade tänkt mig så jag vände bort. Skulle aldrig låta honom gå på något random avstånd när det ligger på 110, han är för modig för sitt eget bästa haha!

I banan flöt det på, kändes lätt och hästen var skit glad.
En träning som var lite mer teknisk än att bara rulla på så det var kul att det till största delen fungerade. Också roligt att Han hoppade riktigt bra sista banan och tog i genom sprången :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0