Onsdag

Dressyr träning, idag med PG!

Sist jag red han var ju precis när han kom och då var han ju lite tickande samt lite förbannad när man höll ihop honom mer än han ville.

Den här gången fungerade allt mycket bättre, han kommer fram snabbare, tar skänkeln bättre och slår knappt med huvet. Han tog även förhållningar ett snäpp bättre, nu kan man samla mer för skänkeln utan att han fuckar ur.

Vi red skänkelvikningar och där blir det unghästridning. Han hajade inte alls sånt i början och nu bara ett par månader senare flyttar han faktiskt, på tygeln runt innerskänkeln. Inte ens spänd. Såklart inte topp skolor, men korrektheten kommer.

Vi red även fattningar, det gör han bra ibland haha och skit dåligt ibland. Han slår sig fri då och då, orkar inte göra fattningen ihop.

Annars tänkte jag på att försöka få upp nosen på honom och få igång gången. Han kryper ju gärna ihop och smyger fram, blir lite synåls gång. Då och då under passet kom han fram ordentlig och fick lite mer tryck i gången.

Jag gillar PG, han är en positiv häst, gillar att bli borstad och att springa. Är väldigt stadig, känslig för Hand och skänkel samt lätt att sitta på. En riktig stjärna för en ridskola, och redan väldigt populär, tror Han är vald i samtliga specialer.

Fin PG

sist jag red honom

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0