Torsdagens träning

Hade lagt ner kraven ordentligt redan från start. Det måste man göra efter ett sånt här stort uppehåll och jag tror det var rätt beslut, han var skapligt trött redan efter uppvärmningen.

Framridningen fick vi sköta lite själva. Och han skulle fram fram fram fram. Full fart framåt. Höll på med miljoner tempoväxlingar i traven, och när Han till slut hade fått ut steget och tänkte framåt själv, då plockade jag upp honom och började samla. Ingen mening alls att börja greja innan.
Han kom tillbaka rätt fint, samlingen sitter fortfarande för små hjälper så det var skönt.
Galoppen var mer teknisk, där ville Han inte komma ihop lika lätt så jag fick vara övertydlig imellanåt och överdriva samlingen, sen släppte det och blev lite lättare. Det är svårt i galoppen att både behålla tänket framåt samt ha han rund och ihop. Han blir gärna lite snabb och stark istället.

Sen red vi lite basic på volt ställningar och övergångar. Jag jobbade mycket öppna i trav och gav mig i kast med vänstersidan, som idag mest var en blandning av accepterandet av vänster skänkel och att hålla koll på höger sidan. Han fular ju lite och vill knappt flytta alls, fick riktigt chocka honom i mellanåt och då blev det bättre.

Red några bra övergångar och hade några drag kamper, men generellt sitter övergångarna bättre.
Han var redigt trött av att bli upplockad med energi så passet var bra upplagt, lite kortare och simpelt, en bra start på terminen.

Å vad jag älskar den här hästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0