Onsdag träning

Fick byta till mig Smokey i onsdags gruppen, yey haha!

Vi red lite lydnad och skänkelvikningar först. Smokey skötte sig bra men jag hade för långa tyglar titt som tätt. Han var avslappnad och med.

Vi avslutade passet med att Trava över en hel dratta med bommar, det tyckte han var kul och fick lite bråttom. När vi sen skulle travhoppa blev det ännu roligare haha!
Vi skulle känna vilken galopp hästen landade i och sen svänga ut i det varvet.

Jag löste det ganska smart genom att ge honom hjälper för vilket varv jag ville ut i och då landade han i den galoppen.
Riktigt duktig var han på detta.

Nu är han riden så pass mycket så att jag kan kräva några snäpp högre i specialen idag. Ska försöka få till mer energi och gång, samt bibehålla honom på lodplanet, om han är avslappnad alltså.

Kul med mycket träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0