Måndag!

Nu är jag ledig 4 hela dagar! Känns som semester haha.

Passade på att rida igen en av typ 15 avbokade träningar. Fick hoppa Smokey för ak.

Vi hade en ganska tydlig framridning, hästarna skulle fram för skänkeln. Haha kanon, det är så jag alltid rider så det gick så fint så. Bråkade inte med vänstern men visst är Han sjukt fast.
Man märker det otroligt mycket när man har galopperat i båda varven på rakt spår och rider själv exakt lika dant.
I höger varv är Han så självklart i ramen, rund i sin innersida och nöjd.
I vänstervarv tränger Han uppåt och har svårt att spåra då han skjuter ut bogarna hela tiden, samt biter imot vid varje tygeltag.
Sjukt sned alltså.

Han kändes pigg och glad, travade på fint och ak var väldigt nöjd med hur gången blev så det var kul.
Mina förbannade handleder kan vi ju ordna häxbränning på. Så sjukt jobbigt att jag kompenserar min tygellängd med att vinkla ut dem. Ren lathet haha suck. Det är så lite att man knappt märker det men sjukt irriterande.

Vi hoppade fram på lite studs, fem och halvan och sånt. Han var glad och duktig.
Hoppade en liten bana där Han inte tog halvhalterna ordentligt, han hoppar ju allmänt platt när det är små hinder.
Men det var skoj, hade en fin känsla och Smokey fick göra bra ifrån sig på en lätt nivå.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0