Hoppning

Hoppträning i specialen.

Jobbade med vänstern lite mer än vanligt. Gav mig inte i galoppen utan fortsatte bara att lirka och lirka. Blev bättre stundtals.
Vi red en framridning med mycket övergångar, jätte bra att få fram hästarna med. Smokey var lite långsam i det mesta men blev bättre ju mer tydligt jag red.

Hoppade fram på vår fruktade övning. Diagonaler med mini hinder. Hahaha!
Men idag gick det riktigt bra från start, han tog faktiskt i över och från höger bytte han klockers varenda gång. Kul med lite medvind någon gång haha. Jag trodde faktiskt att framhoppnings guden hade övergivit oss.
Hoppade runt över så det var kul. Lite mer åt det skit dåliga hållet vänster till höger. Men men man kan inte ha allt.

Han skötte sig även fint i dem andra övningarna. Löste problemen licksom, även fast jag la honom lite nära några gånger in i linjerna.

Vi hoppade en himla kul bana där det mesta kändes bra, kom lite för i botten någon gång så han rev. Måste tänka på att sluta döda galoppen mot.

Fick lite ångest anfall mot staylen när jag lät honom rinna iväg som ett ös regn så jag styrde undan.
Annars som sagt helt okej. Fick hoppa om några linjer för att få ett bättre språng ut, han hoppar lite platt när han blir snabb.

Men det är som Åsa säger, något han måste bli bättre på själv. Han måste kunna stanna upp och ta i över varje enskilt hinder själv, inte vara beroende av mig eller hinder som finns på linjen innan. Han behöver bli starkare själv helt enkelt.

Fina hästen. Ibland känns allt så lätt och andra gånger omöjligt. Tjusningen med sporten kallas det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0