Träningar

Onsdag.
 
Red en sväng på Rolle i alla gångarter, först ute sen inne. Bara basic så att han skulle känna sig duktig och att allt var lätt för honom.
Han kändes mjuk och pigg som vanligt :) Det är riktigt kul att få rida så olika typer av hästar, Roulette som går stadigt med placering i MsvA och siktar högre, kan både byten, piaff och passage. Det ger en helt annan känsla på en häst som verkligen kan finliret i vardagsjobbet också, alla övergångar, halvhalter osv gör han otroligt fint.
Det är bra för då får jag upp en feeling om hur det ska kännas, det är svårt att träna utifrån nothing.
 


På min lektion så fick jag rida greven, en privathäst som springer några lektioner i veckan då ägaren inte riktigt har all tid längre. Jag har hört att han har varit stark att rida och det var han haha. Men iofs så red vi ut till en åker idag och red, då blev han väldigt pigg så det kan ju ha lite med det att göra.
Haha sen smygökar han ju hela tiden, det är svårt att passa tempot när han är mjuk för det går bara fortare och fortare oavsett hur mycket man tar tillbaka.
 
Efter halva passet släppte det och jag började få mer koll på honom, hur man ska ta halvhalterna och lossa. Då blev han trevligare och inte alls lika stark. Visst laddade han ju lite imellanåt men inget farligt.
 
Greven var rolig att rida tycket jag, lite annorlunda men rolig.
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Hej! Vad jobbar du med? Vad är ditt drömyrke? När du jobbar i stallet hur mycket tjänar du då?

2012-09-08 @ 19:12:47
Postat av: Ella

Hej! Vad jobbar du med? Vad är ditt drömyrke? När du jobbar i stallet hur mycket tjänar du då?

2012-09-08 @ 19:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0