Lördag

Lördagen kom och jag vaknade efter ett nattpass vid halv 4 och åkte till stallet för att ha hand om cherona.
 
Idag var en sån där dag när jag hade schysst med tid och inte direkt bråttom hem. Sjukt skönt.
Mockade och donade i godan ro och borstade sedan den lilla hästen och mutade den så gott jag kunde med diverse godis.
Rotade även fram en fin matchning i skåpet, lindade alla benen och smörjde upp allting.
Ska man dressyra så kan man ju endå vara lite fin även om det går dåligt.
 
Vi skrittade fram ute i det fina vädret och gick sen in och provade det nya underlaget i ridhuset. Det har satt sig lite mer nu när barnen har ridit tusen varv så det kändes rätt okej, kommer bli bra det där.
Red fram helt simpelt i alla gångarter och red framåt, rundade sen av henne och lirkade upp formen lite.
Pausade när hon kändes igång.
 
Sen red jag trav, helt enkelt på en volt och flyttade lite då och då undan innerskänkeln. Ökade och minskade volten. Det jag tänkte på var min egen sits, att sitta stilla och stadigt och guida henne rätt. Hon var stadig i sin form och rundade av fint i innersidan utan att bli lång. Dett gjorde hon snabbt väldigt bra så då pausade vi igen.
Sen galopperade jag i båda varven, på volt och tränade tempoväxlingar. Fortfarande med fokus på en kortare, stabil form. Hon kändes nöjd när hon klarade av uppgifterna och vi avslutade lite lätt och skrittade runt stallet.
 
Det här passet var väldigt kul, hon har blivit så mycket stadigare cherona och Lisa har gjort ett bra jobb med henne. Hon är rolig att rida :)
 
Bilder efter passet, trött c.
.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0