Hopptävling idag

 
Idag har vi hopptävlat, jag och min smock.
 
Vi red fram och han kändes faktiskt rätt ridbar. Jag spelade som vanligt mest på gasen så att han ligger stadigt i handen. Fortsatte torsdagens jobb med små hjälper och lite hand. Han trivs på det och går som bäst då.
Hoppade fram lite och jag fick inte toppen språng kanske. Han hoppade lite bättre på oxern än på dem andra.
Han var lite flack tycker jag. Men vi bråkade ingenting och höll sams hela framhoppningen. Han dealade med att kännas ganska positivt mot att hoppa lite halvdant. Okejdå sa jag.
 
På banan gick vi dubbelnolla
Det blev ju som vanligt lite orytmiskt när han blir spänd, haha inte MINST för folket som satt på en pall i ett hörn bakom 3an. Så vi fick travhoppa 3an för att han skulle klara av det. Hemskt otäckt haha.
Sen hoppade han bättre och bättre. Omhoppningen kändes bättre, fick in mer flyt där och han var följsam och glad.
Nu är ju inte det här några höjder vi rider, allt går smärtfritt och man kan komma lite hur som och han klarar det endå. Bra träning iallafall på banhoppning.
 
Idag var bedömningen som i ponnycupen, man skulle rida efter en idealtid, och vi var närmast så det blev en blågul med hem. Min häst är verkligen en liten blågul häst. Antingen tar han hem såna eller så slänger han av mig. Haha tror jag har typ 2 rosetter med andra färger med smokey.
Så det var ju kul, dock känns det inte så kul att vinna på random baserade grejer. Det är ju roligare att vinna för att man rider bra tycker jag. Som i stilhoppning /tid eller dressyr.
Tumme ner för själva bedömningen men tävlingen var rolig i sig.
 
Han hatar sina priser btw.
 
Idag tycker jag att jag fick in en rätt bra feeling på banan. Han tog tag i hindrerna och ville mer än gärna hoppa av lite stort, kändes lite som vanligt faktiskt. Skönt då senaste hoppträningen verkligen inte gick något vidare haha! Hästen fick 2 ton godis och skruttade glatt ut i hagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0