Torsdag

Hoppade med Smokey i torsdags, han kändes fin i framridningen. Vi red massa bomövningar i trav, och så fort han förstår sin uppgift så är han ivrig att hjälpa till. Travade glatt över varenda bom och var mjuk och lydig. Bästa framridningen på länge.
Vi hoppade fram på olika linjer. Här var han lite spänd först och hoppade inte så bra i insprången. När vi gick på fyra serpentinbågar i galopp med byte över varje bom, hahaha ja det gick ju inte eftersom att han inte byter när han
1. Måste galoppera samlat
2. Gå på tygeln
3. Hoppa över 20cm hinder

Varv på varv for vi runt och han med att visa upp både slängtrav och korsgalopper. Han licksom bryr sig inte om bommarna, går över dem som att det var plan mark.
Sista varvet hade Åsa gett upp hoppet om oss så då fick jag rida på framåt och typ kasta mig över, då började han byta över.
Smokey får bakläxa på det där.

Men, resten av hoppningen gick bra, hoppade fint med ryggen och var pigg och känslig.
Hoppade bana i slutet där han rundade av fint. Jag gjorde några ryttarmissar så vi rev, men han skötte sig kanon.

Film kommer när jag får tag på den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0