Torsdag med PG




Red den nya igen i specialen. Den här gången gick det mycket bättre då han var typ 110% lugnare. Han går ju i hagen nu med dem andra och springer lektioner i full fart. Den där hästen älskar att röra på sig så han mår verkligen bra av att gå 2,3 lektioner per dag.

Inte alls samma känsla som sist, då små bockade och skuttade han iväg så fort jag la till skänkeln, nu kunde jag lossa och driva igenom förhållningarna och då slog han inte alls lika mycket med huvet heller.

På något vis känner man sig himla trygg på honom, lätt att sitta på och går på tygeln helt okomplicerat. Hoppas på att folk rider honom med silkes trådar så att han får behålla sin fina mun ett tag.

Vi red lite övningar med skänkelvikning och öppna, skänkelvikningen gör han bra men öppnan hajar han inte riktigt, springer ifrån handen och blir vinglig.

Vi red massa ryggningar, det gillade han verkligen inte. Så jag satt och red in i halter, haha något han behöver träna på. Han slår ju sig fri med all världens kraft och fnyser åt en.

I slutet fick jag till ett par riktigt trevliga övergångar också, och då stannade han upp i halterna bättre och inte lika mot Handen. Tror att den där hästen kommer utvecklas enormt.

Fin pg! Den här gången fick jag lite mer kläm på galoppen också, vågade ta och rida ihop den mer.

Som sagt en rolig häst som jag gärna rider igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0