Specialen

Eftersom att Smokey mår dåligt nu ville jag låta honom vila ifrån träningen. Det hade tydligen kommit en ny häst till stallet igår, och den fick jag rida istället.
En 7åring som tydligen inte gjort så mycket, var lite grön och hoppade snällt. Den är 171 så det är en storis.

Super snäll i hanteringen, lite ängslig att leda bara. Första gången den gick i tältet.
Hade problem att komma upp först eftersom att den sprang iväg i full fart, men efter en del försök kom jag upp iallafall.

Ridningen då, släppte både spö och sporrar då den kändes lite tickande, for iväg och små bockade lite i galoppfattningarna. När den sprungit av sig lite blev den super trevlig, mjuk att sitta på, känslig för både hand och skänkel. Lite humör hade den också, tyckte massa saker till och från, tjafsade emot när jag skulle ta tillbaka osv.

Det kommer bli en super trevlig häst när den har landat lite och lärt sig ridskole rutinerna.
Kunde ta upp nosen lite på den i slutet och trycka på bakbenen ett snäpp till, gillar inte när dem går bakom för mycket, även fast han trivdes lite lägre.

En fin häst som jag gärna rider igen!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0