Lördagen bjöd på överraskningar

Jobbade ju mina pass  först, haha adrenalinet var i topp kan jag säga!
 
Sen skulle jag till stallet och rida Rolle, izza har ju gjort illa sig stackarn, så hon skulle hjälpa mig lite så det skulle bli kul. Jag hade ju bestämt mig redan i onsdags att nej, det blir ingen tävling när smokey har utslag i hela ansiktet. Hans imunförsvar är ju solklart lågt och jag vill inte sitta och pressa honom när han har baktierier i kroppen, då kan han få feber och bli svin dålig. Sen vet jag inte om han har ont av det heller, han är ju inte en häst som säger till lixom. Han bara står där och tittar hur mycket man än tvättar huvet, men inombords kan han lika gärna skrika för att det gör så ont. Han är en sån häst som skulle springa sina 3 lektioner om dagen utan att protestera även fast han var halt på alla 4 benen.
 
Men, izza har varit hur schysst som helst och tänker låna ut Roulette till mig imorgon. Det är ju en chans på miljonen att en ridskoleryttare får chansen att tävla en så himla duktig och fin häst så det ska bli super kul.
Dock är jag så nervös redan så jag nästan kräks, haha det är nog för att ALLT hänger på mig imorgon. Rolle kan så himla mycket, och gör jag fel eller är för seg i hjälp givningen, då blir det kaos.
 
Men det ska också bli himla kul, för då kan han lära mig lite istället för som det alltid har varit med ex. smokey, jag har fått lära honom. Vi får se hur det går :)
 
Så när jag red idag hjälpte izza till (tackgodegud) och vi red igenom programdelarna och tränade extra på det som var svårast (vända, volter osv) där tappar jag honom då jag är för seg med antingen ytterhjälper,skänkel eller halvhalter. Sen fick jag rida igenom programmet och det kändes helt okej, mycket är himla svårt men det är samtidigt väldigt kul när man får till det för han är ju jävligt häftig att sitta på.
 
Så nu är han badad och helt omedveten om morgondagens bravader (harva ridhuset).
Jag ska försöka rida så noggrant jag kan och tänka bokstav till bokstav och visa honom vart han ska.
 
Haha nu måste jag sluta skriva här innan jag ångrar mig. Tack gode gud att det är la:1an, jag gillar det programmet.
 
izza och rolle
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0