Hoppträning

Med Smokey!

Eftersom att flertalet hästar på ridskolan har fått det där eksemet så får vi inte byta prylar på dem, så jag hoppade alltså i hans saker. Haha vi såg typ ut som vildar, han har ju ingen nosgrimma nu heller. Så det blev helvetes sadeln men jag stod upp i lätt sits största delen av passet så vi överlevde iallafall.

Han kändes såklart otrimmad, lite stel och föll ut med bogar och bakben här och där. Fick dock fram honom fint, gasade på rätt bra under framridningen.
Vi hade massor med lydnad idag, samla galoppen innan små hinder på volt tex. Haha totalt mot handen och gapar. Gick lite bättre efter några varv men det behövs ju jobbas på kan man säga.

Hoppade fram och han kändes pigg men lite flack. Det är svårt att få honom att ta förhållningarna genom kroppen när jag inte har martingal. Sadeln sätter mig också lite märkligt så man får lixom kämpa för att kunna lägga vikten rätt. Bra sadel NOT.

Hoppade bana som gick smärtfritt. Han hoppade bra som fan över några oxrar. Tittade ingenting på regnbågarna vi hade släpat in så det var kul, framsteg. Duktiga hästen. Finast i världen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0