C och R

Först red jag cherona, lite lätt i alla gångarter både ute och inne. Hon kan ju vara lite morgonstel så vi tog det lugnt. Hon kom igång fint i slutet och skummade på riktigt bra och trampade på lite av egen maskin, då slutade vi och skrittade en sväng i skogen.

Red på roulette för Izza, ett kort och intensivt pass där jag fick rida några byten och träna på att ha honom rak. Det var kul och svårt såklart, mycket att tänka på och många knappar att komma ihåg samtidigt.
Det är himla bra när Izza hjälper, hon ger lagom dos med instruktioner, kritik och beröm. Jag tycker att det är svårt att hålla galoppen samlad och rund, hand tappar fort takten när jag är för långsam själv. Traven kändes fin!

Nu ska jag till jobbet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0