Träningar

I onsdags så red vi ut med gruppen och galopperade vid säby. Jag red smokeybus :)
Vi hoppade i sommarhagen, haha smokey köttade allt vad han hade över stockarna så han sköt mig ur sadeln haha. tappade både stigbyglar och tyglar. Han brukar ju hoppa upp sig lite när man hoppar ute men det där var helt sjukt haha.

Galopperade på sen som sagt, jätte härligt med fint väder och glada hästar. Så skönt att komma ut och få upp flåset ordentligt, gasa på (släppa tyglarna lite mer) i uppförsbackarna och känna att hästarna faktiskt tar i med hela kroppen.
En välbehövlig uteritt!


Torsdagen
innehöll hoppträning i specialen.
Vi red fram lite självständigt, smokey kändes ribar men lite långsam. Dock bättre i galoppen. Fick till en rund bra form där, duktig var han och jobbade på fint.
Vi hoppade fram på lite allt möjligt men det vi får helt i bakläxa på var att ta tillbaka galoppen och rida på 4 språng i en kombi, med låga hinder. Jag tror jag red på den där jävla övningen 6 ggr utan att få ett fint resultat.
Han lixom bara biter sig fast och satsar på nästa. Jag får iofs alltid in 4 språng, men sista språnget är typ minimalt, huvet är i guds arsle och jag har kramp i armarna. Som sagt helt klart en bakläxa.

Bana med många olika linjer på över 1m, fick in ett bra flyt i banan, smokey kändes pigg och framme för skänkeln.
Sista kombin köttade jag som fan för jag trodde att det skulle vara sjukt långt på 3 språng, istället höll han precis på att klippa det på 2 ! haha ojoj.
Fick hoppa om det och då blev det som vanligt igen.

Den här banan kändes det verkligen som att han tog i över alla hinder och var i ballans.

Smokey superstar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0