Privatlektion

Red även en privatlektion för åsa efter hoppningen, trimma lite under uppsikt inför morgondagens tävling :)

Först red jag massa övergångar på volt och fick hjälp med formen och bara allmänt hur allt ska bli bättre. Det var nyttigt då övergångar är skit svårt verkligen att få till, samt så blir smokey mycket kvickare och roligare att rida efter sånt jobb.
Sen red vi en del ur travprogrammet med skänkelvikningar och volter. Höger skänkelvikning är jätte bra, där rör han sig fint fram till handen med stora steg.
I vänster varv är allt mycket svårare där han som sagt är fast i bogpartiet och det kommer fram direkt genom att takten blir trippig och han stretar lite mot innertygeln som ska ställa.
Det blev bättre och bättre iallafall.

Red sedan igenom programmet
utan några missar, galoppdelen var jätte fin och han längde bra i traven (bra för att vara smokey haha), han tänkte rätt i allt jag bad om.
Det vi verkligen (läs: JAG) sög på bar uppridningarna, där han gick på dubblaspår och hänger sig in i halten.
Fick rida om dem tills åsa sa åt mig att rida med ytterhjälper istället när jag vände upp, och vips feta förändringen.
Imorgon ska jag verkligen inte nappa i innertygeln i uppridningarna, dödsstraff på det haha.



Vi pratade om allt runt tävlingen och framridningen och det kändes väldigt skönt att ha bollat med åsa så strax innan.
Då har man huvet fullt med information som man kan ta till på tävlingen istället för att få en blackout.

Verkligen kanon att jag kunde rida min privatlektion, stort tack till åsa som tar sig tid trots pressat schema och 7 hästar.

Imorgon ska vi ha kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0