Onsdag

Hopptränade med Lewi för Åsa :)

Den här framridningen
var en av dem bästa gångerna med den hästen!
Fick verkligen fram honom snabbt till bettet så att man får det där stadiga suget som man letar efter på honom.
Sen kunde jag lirka med tempot, formen och sprången bäst jag ville och han jobbade på jätte bra.

Till själva hoppningen
så red jag inte alls lika bra som i början. Jag såg distanserna men jag var på tok för seg för att hinna ändra när vi låg lite mellanläge- på smoket hade det fungerat hur bra som helst för han är så kvick fram och tillbaka, men lewi är helt annorlunda att rida. Ibland bet han sig fast mot bettet när jag ville ta tillbaka, så då blev distansen tok kort istället för kort och ibland när vi låg tok långt så svarade han inte fram tillräckligt snabbt för att rätta till distansen.
Jag ser ju såpass god bit i förväg nu så att jag kan ändra så att vi kommer helt okej på hindren.


Men som sagt, inget fel på hästen han hoppar i alla lägen och är pigg, glad och positiv. Det är min uppgift som ryttare att bli snabbare i mina hjälper och hjälpa hästen rätt.
Men början på träningen är jag sjukt nöjd med, sen får jag fan bakläxa haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0