Fredag

Hoppade smokey för Kajsa idag, utebanan med banhoppning.

Hela framridningen kändes han slow. Lite trött och slow är en perfekt beskrivning. Han gjorde det han skulle hela tiden och var stadig, men jag fick driva dubbelt så mycket och ta dubbelt så många halvhalter för att få samma reaktion som igår.
Jag red många övergångar så att han skulle pigga på sig lite. Och då full fart framåt när han skulle fram, och konsikvent tillbaka. Övningen fungerade bra och han piggade på sig.



I framhoppningen så tappade jag lite yttersida och galopp först så han bytte inte över hindrena men när jag hade mer koll på yttersidan så hoppade han bättre och bytte klockers. Det mesta handlar om inramning.

Hoppade lite olika linjer, gick helt okej, han kändes fortfarande lite trött, fick verkligen tänka att han var framme för skänkeln hela tiden.


Avslutade med en bana på 1m och högre, där sa det typ pling i huvet på honom och han vaknade.
Hoppade väldigt fina språng idag, stort och högt över, byter klockers och hänger med fint!
Han verkligen vaknar till och tar saker lite mer allvarligt när det höjs upp lite, haha fulingen pallar inte bry sig när det är lägre, då får jag slita som ett djur för att få till det någorlunda.

Kajsa var himla nöjd med sista rundan också, så det var ju jätte kul, inte alls varje dag man inte får kritik av henne.
När hon säger att det är bra, då är det fan BRA. världsklass ab typ.

Himla kul att banhoppningen verkligen har fungerat denna vecka, även en bit över 1m.
Då känns det lätt och allt blir bara så himla kul när han tar i så fint i alla språng.

Hjärta hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0