Bäst på länge!


Idag har jag hopptränat med smokey i specialen, premiär tur på vår gigantiska utebana!

Det brukar alltid vara knivit att rida där första gången, man måste ha en helt annan galopp och flås i hästarna (och på en själv haha!) än inne, och vi tillbringar ju en enorm säsong inomhus, så det gäller att verkligen ställa om sin ridning.

Alla avstång lägger vi också längre så man får verkligen rida på lite för att räcka fram.

Men idag fick vi till en sån där träning.

Du vet den där träningen när allt bara stämmer, känns lätt och man vill aldrig sluta.

Man vill hoppa högre och längre och ja allt.

Framridningen kändes jämn, stark i vänster men klart ridbart.

Hoppade först fram på 8volt vilket gick bra, jag tänker mer på att rida honom rund nu och det hjälper honom att hoppa rundare även i början. Något jag ska fortsätta med.

Sen fick vi hoppa fram på lite olika delar ur banan, fick till ett jämnt flyt och det kändes lätt och roligt.

Vi hoppade även bana där jag verkligen fick till det.

Han var så duktig. och jag var också duktig.

Inte ofta jag kan berömma mig själv men nu gör jag det, jag red förbannat bra genom hela banan, la honom på rätt distanser och verkligen jobbade med honom. Och smokey var avslappnad, kvick och följsam. Och glad framför allt. Han älskar verkligen att hoppa den hästen.

Och han tog verkligen i i alla språng, sjukt kul. låg väl strax över 1m hela banan.

tumme upp!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0