Träning 8 mars

Dressyrträning med smokey!



Idag låg fokus på programdelar, alltså trimning inför söndag!
Det är sällan vi rider programdelar just, så det blir lite annat tänk, det är otroligt simpelt mot vad vi är vana vid!


Jag tycker att han skötte sig bra, han var himla fin stundtals och kom bra tillbaka genom kroppen i galoppen.
Vi red lite allt möjligt, bla fick jag rygga en del (vilket ingår i programmet) så det var bra. Fick en del jätte bra tips av Åsa också, att jag ställer vänster lite grann så att han ryggar rakt, vilket funkade. Också att jag ska rygga flera gånger i rad några gånger så att han blir kvickare, vilket också gav stor skillnad, han lyssnade mycket mycket bättre!!


Vi tränade några mellantraver, gick bättre och bättre! Till sist sköt han iväg. Han är så söt när han väl förstår övningen så gör han verkligen allt för att vara till lags, han är så häftig min häst <3

Han gjorde idag också en del jätte fina fattningar från skritt. Jag är riktigt nöjd med dagens pass på honom.


Dock ballar han ju ur lite ibland
och blir spänd, men det hör lixom till vanligheterna. Typ när han inser att han är först så försöker han vända. I ridhuset. Japp han är modig min häst. Dock vet jag när jag kan gå på honom, och nu var det bara trams, så sen gick han glatt först igen. Då undrar man igentligen hur mycket han kör med folk.. haha fulingen! :D

Men som sagt, passet kändes igenomsnitt bra och vi fick många bra reflektioner och tips av Åsa, som vanligt.


Känns bra inför söndag!


Kommentarer
Postat av: Emma Annie

Tjusigt med rött!

Lycka till på söndag! :)

2012-03-10 @ 00:18:24
URL: http://emmaannie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0