Roulette

Torsdag erbjöd ett pass på Fina Roulette, min kompis Izabelles häst :)

Jag uppskattar jätte mycket att jag får möjlighet till att rida såpass olika typer utav hästar. Rolle är lite som en ferrari att rida inom hästsporten. Lite extra allt. Super fina gångarter och en riktigt arbetsmyra, vill alltid vara till lags och älskar att jobba/ visa upp sig. Man bara dansar omkring på honom helt enkelt :)

Idag var han riktigt pigg! Känns som han alltid är det, haha! Jag tror dock att det mer är jag som inte rider så många halvhalter som jag borde / att jag kanske lättar ur för mycket och för ofta.
Ibland drar han verkligen på haha så himla pigg!

Vi red mestaldels på volt och fyrkant, några diagonaler och flyttade lite undan skänkeln när han blev för pigg.
Han skulle idag bara joggas, så det var det vi gjorde :)
Red i max 35min tror jag.

Man sitter himla bra på honom, nya sadeln är verkligen kanon!



Izza och Rolle vid vinsten i Division 1, dressyr i Höstas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0