Onsdags träning

Idag fick jag rida Faro!

Han är en skojig, snygg häst som jag har fått rida en del till och från, och som jag har börjat uppskatta och lärt mig rida ganska bra.
Faro är först och främst ganska seg, eller mer klämmig, samt som att han är jätte känslig i munnen. Dock blir han pigg och ligger på rätt bra när man får igång honom. Han är så otroligt många saker genom passet, vilket är jätte kul.
Nu senaste året har han också hittat en styrka i sig själv så han orkar bära sig mer i en korrekt form och hålla sig stabil i alla gångarter, super kul!


Idag var en av dem bättre gångerna jag ridit honom. Han var väldigt ridbar från start, gick att få fram och ta tillbaka.
Han blev även bättre och bättre i formen genom passet, riktigt stadig och mjuk, samt som han trampade på fint bakifrån. Dock blir han ju klämmig till och från så då får man vara på honom och väcka upp honom lite.
Nej, idag riktigt fin! Kämpade på bra i dagens övningar som var sluta och bakdelsvändingar.
Det mesta handlar om förberedelse.

Galoppen var idag otroligt bra, speciellt i slutet av passet, riktigt fin och bjöd ordentligt framåt hela tiden. Jätte kul att rida på!

Jag tänkte en del på min egen sits och inverkan idag, och jag satt ganska bra på honom, man har lätt att komma in i den lodräta sitsen på rätt på Faro då han rör sig i en jämn takt. En jämn gång helt enkelt som är lätt att följa med i.

En riktig snygging är han!



Vickan och Faro i höstas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0