Onsdag

Tränade för Åsa på Leo igen.

Den här gången var han lite mer motig, jag fick gå på honom ganska mycket under uppvärmningen. Han ifrågasätter mycket, vill typ inte riktigt ta i.
Dock blev han mycket lydigare sedan och sprang på bra. Traven blev riktigt fin till slut, duktiga Leo!

Idag fortsatte vi med att rida volter och öppna. Även en hel del övergångar och fattningar. Något som Leo tycker är jätte svårt, så där får jag verkigen hjälpa honom och typ ta till alla knep jag kan som ryttare för att underlätta för honom. Han är väldigt svår att rida i den här typen av övning, just eftersom att han själv inte är stark nog att bära sig korrekt hela tiden, så han faller lätt isär/ tappar bjudning.

Vi fick dock till en del helt okej öppnor, han tappar lite tempo men han formar sig fint i bog och hals runt innerskänkeln, kul!



Jag hade idag lite längre läder och kom ned bra på honom. Dock så har han en sadel som jag hatar, det är svårt att komma åt honom i den. Den är byggd för folk med korta ben, jag består typ enbart av ben så sadeln är inte direkt optimal!

Jag fick idag även för långa tyglar. Det spelade ingen roll hur många gånger jag tänkte på det, dem blev för långa endå. Märkligt. Dock kan det ha att göra med att Leo inte var så jämn i formen, han pendlade mycket själv mellan hög och låg. Får helt enkelt tänka på tygellängden vid varje bokstav.


En helt okej träning! Leo är en svår häst, och Åsa tyckte att jag jobbade honom bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0