Onsdag

Hoppade på smokey!

Den här träningen var lite sådär mellanmjölk. Ingenting gick sådär katastrof och ingenting gick riktigt awesome.
Jag var lite irriterad redan innan träningen, och det satt kvar i kroppen när jag red.

I framridningen så tycker jag att han var seg för skänkeln. Ja riktigt lixom långsam i sina reaktioner, och fast i vänster sidan så jag la fokus på den och verkligen försökte rida igenom den.
Dock så var han istället avslappnad och hade en lång fin hals och gick med stora steg!

Vi hoppade fram och det var också lite mellanmjölk. Fortfarande långsamma reaktioner, drar mot bettet lite. Dock hoppar han helt okej och är lydig på hinder.
Helt okej endå med andra ord.

Vi hoppade en bana med en linje, studs,kombi och lite kortare svängar. Allt gick faktiskt smärtfritt utom första hindret som jag först inte var klar på och sedan följde han inte med/ hoppade inget med ryggen över.
Resten av banan flöt på, inga höjder direkt och då hoppar inga wow språng heller. Han mest flöt runt och kände att der var lätt. Men sånt är bra, för det stärker honom!

Ja, en mellanmjölk träning för vår del helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0