Torsdag

Jobbade ju som vanligt mina timmar och på lunchen så red jag 40min på utebanan på roulette :)

Han kändes mjuk och pigg. Dock tyckte han nog att det var lite roligare igår hehe.
Jag red först bara mjukt omkring i båda varven, gjorde lite halvhalter och tempoväxlingar.

När vi hade värmt upp så la jag lite mer fokus på saker som jag inte kan göra med så många andra hästar.
Saker som takt, schwung och samling. Speciellt i traven var det kul att bolla lite ideér. Just klura ut hur mycket man ska lätta, driva, hålla osv för att få till lite mer energi samt samling i traven. Jag fick några metrar här och var där han dansade lite så det var kul!
Dock faller han lätt ur den takten för jag är för seg i mina hjälper än så länge för att bibehålla det.

I galoppen försökte jag mest att ta tillbaka tempot ibland med bara sits och skänkel, samt typ 2 halvhalter. Fungerade jätte bra när jag rätade upp mig mer. Skönt att rida en häst som är så känslig, att kuna rida på vikthjälper är fan guld.

Det enda som knorrade sig lite var när jag i slutet red några skänkelvikningar, då blev han lite stark i uppridningen och höjde nacken en del men när jag hade honom bättre på yttertygeln försvann problemet. Jag drev inte tillräckligt mycket in heller så allt ligger ju på mig. som vanligt haha!

Sjukt kul att rida roulette, det ger mig så mycket. Även fast jag inte kan trimma honom eller så, det är ju mer han som trimmar mig eller vad man ska säga. Tack izza.


Rolle goes mad på prisutdelningen, senaste tävlingen. 3a i msv A. Dålig. haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0