Onsdag

Red ett dressyrpass på Neo, jätte hästen.

Sist jag red Neo så gick det jätte bra, fick in en fin känsla och det kändes lätt och roligt.
Så var det inte denna gång! Riktigt märklig var han rida, trängde uppåt och slog sig fri ett flertal gånger, tog inte skänkeln och trängde innåt.
Som att han hade ont i musklerna eller något, kom inte alls genom kroppen fram till bettet, utan fortsatte passet stelt, spjärnigt och ovilligt.

Mycket märkligt. Men inte mycket att göra åt, jag försökte ändra min ridning på flera sätt för att lösa det, men han var samma häst i slutet som när jag satt upp. Jag är verkligen van vid att lätta ur ordentligt när hästen för rätt och rida mycket för skänkeln. Vara mjuk imellanåt helt enkelt, och varenda gång jag lättade så trängde han uppåt.

Menmen, såna pass får man ha
, det här var nog värsta gången jag ridit honom faktiskt. Åsa tyckte också att det var märkligt.
Och just att han inte ville komma runt någon skänkel eller forma sig, rätade ut sig hela tiden verkligen.

Märkligt pass som sagt, hoppas på att han mår bättre i sin kropp snart då Neo är en otroligt fin och rolig häst att rida i vanliga fall!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0