Onsdag

Red ut med rolle, vi red i alla gångarterna och han var mjuk, pigg och glad.
Vi red lite på grusvägen och runt ängarna :)

Han är ju verkligen en trevlig häst på alla plan, blir lite pigg men är samtidigt så snäll och mjuk hela tiden.
Det flög lixom förbi ett stort vitt papper på ängen när vi galopperade, haha det enda han gjorde var att göra ett byte, så rädd blev han lixom. En annan hade ju dött haha! Jag blev typ räddare.

Trevlig ritt!


Åsa och svarten



I Min onsdagsgrupp så hade vi avslutning och jag fick hoppa på svarten!
Jag har ju ridit svarten en del och tycker han rolig. Svår såklart men riktigt rolig att hoppa.
Vi värmde upp och jag spelade mest på gasen. När vi hoppade fram så fick jag in lite mer känsla för hur mycket jag skulle hålla kvar i alla distanser. Han blir lite oreglerbar precis innan och tar då gärna  för stort än för kort = jobbigare att ta av kort.

Vi hoppade bana och det kändes bra. Jag var inte riktigt klar på något hinder, men annars hade jag ett bra tempo. Hade velat haft honom lite kvickare och följsam men det behövs nog mer träning för det. Hoppade helt okej imellanåt.
Duktiga svarten!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sariih, minns du ditt smörbrev jag lovade dig för lääänge sen, det finns där nu :)

/FSÅ

2012-06-19 @ 22:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0