KM DRESSYR

vinst på 70,68%!



Framridningen
var helt okej. Lite kaos med tusen skit nervösa barn och trötta ponnyer, så det blev ju mest fyrkant. Men jag klagar inte för det, är inte den som rider tusen krumelurer på mina framridningar endå, lb:2 som jag skulle rida innehåller endå typ max 10m volter, thats it.
Han kändes ok, lite seg imellanåt.

Sen kom vi ut brevid banan där man fick rida 3 ekipage innan sin tur. Där var det djupt och han blev genast mer tungriden. Red lite galopp och sedan några övergångar och sen stog vi typ och vilade och tittade på dem andra haha!
Ingen mening med att köra slut på bensinen om han endå känns lugn och otittig.

På banan och i programmet så skötte han sig. Blev lite svår att sitta på imellanåt när han inte tar skänkeln.
Blev väl några små ryttarmissar här och där, kunde ha plockat upp honom mer i profil, uppridningarna kändes inte alls stabila och halterna blev lite hackiga.
Han längde dock fint i traven! Kul att det börja hända saker på tävling!
Vägarna var helt okej, och han slet sig inte fri i upptagningen.
Ingen pang ritt direkt, jag fick rida ganska mycket för att hålla honom framme hela tiden så det blev lite tyngre för min del än för smokey idag.

Slutade på lite mer än 70 jävla %!!
Hahaha shiiiiit
3 6or genom hela programmet och resten 7or och 8or.
Ja helt galet bra betalt, jag hade nog gissat på 62-64% max.
Snacka om att man blir van vid LA standarden på tävling.
Och sofia som vi red för brukar vara hård att rida för, så det var ju himla kul att vi fick så mycket poäng.
Det behövs faktiskt ibland.

Så nu är vi klubbmästare i både hoppning och dressyr på storhäst.
Känns bra, vi är helt enkelt bäst.


Fick ett schabrak i riktigt fin mörk marin färg, som jag även köpte lindor till :)
awesome!

Det var även många som kom fram och grattade idag under dagen, jag blir så himla glad för sånt värmer.
Att folk unnar en att vinna och är uppriktigt glada för ens skull är verkligen roligt.
Tack allihopa.
Delad glädje är dubbel glädje.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0