Tips

Till alla oss som behöver förbättra sitsen.
Varje gång man skrittar av/fram så tar det såklart några minuter, hästen måste få bli varm och komma igång i sin kropp ordentligt.
Detta är ett ypperligt tillfälle att tänka på sin egen sits, att finlira lite på sina brister. Har du en flaxande, ostadig skänkel, tänk då mycket på det när du skrittar fram och av, att inte sitta som en hulligan bara för att det är lång tygel.
Jag försöker alltid att utnyttja tiden på hästryggen, även om det bara handlar om skritt så kan du alltid försöka förbättra sitsen.


Jag tänker alltid på mina händer, att dem inte är omkull välta redan där.
Att jag har vikten korrekt över hästen.
Att mina ben hänger ned avslappnat med en mjukt stöd i stigbygeln.
Att skänklarna är i en korrekt position i förhållande till min kropp.
Att skulderbladen är där dem ska, samt att jag inte lutar mig framåt.


Att utnyttja skritten tycker jag är perfekt, jag behöver inte inverka ett dugg på hästen som ska komma igång själv, inget krav alls än att fokusera på sig själv. Gör det du också!

Skritt = awesome.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0