Onsdag

Red Cherona ett pass inne, runt 40min tror jag det blev.
Red fram innanför spåret utan volter, jobbade lite tempoväxlingar istället och försökte sitta mycket stilla själv.
Efter en framridning på 20min så körde jag på med en del övergångar och fattningar, jätte duktig var hon! Rullade på och det kändes bättre och bättre, riktigt lydig var hon! Bytte varv och gjorde samma sak, tycker hon var duktig där med.
Avslutade med att rida skänkelvikning i trav, något hon brukar ha svårt för men nu flöt hon på med bra bjudning så då avslutade vi.

Riktigt kul att hon var så pigg och fin, såna pass är ganska ovanliga på cherona då hon typ vill gräva ner sig när hon ser att vi ska till ridhuset haha!
Ska ju ha henne i 2 veckor när Lajon åker till tailandet, då blir det massa update här haha :)


Min lektion för Åsa så red jag på Viola

Hon var för dagen piggelin och tänkte bra framåt från start, så det var ju en positiv skillnad iofs.
Dock blir hon ju lite laddad istället då och blir ibland extremt kort i halsen för att hon vill komma undan halvhalterna, haha hade hon fått välja hade hon väl galopperat fri fart hela passet.
Jag försökte lossa sidorna och få tillbaka tempot i galoppen, lyckades med den senare delen iallafall :)

Hon blir ju lite styv i sidorna imellanåt när hon blir pigg men jag tycker att vi jobbade igenom det hyffsat.
Åsa tyckte att hon var fin i takt och form under passet, så det var ju kul.

Viola är lite skojig att rida, och lätt att sitta på då hon inte rör sig så mycket genom ryggen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0