3 pass onsdag

Idag så red jag 3 pass, haha full fart!
Lasse
Linade som vanligt en stund innan, han var lite busig och bytte varv och grejer. Fick lite hjälp av åsa som red samtidigt hur jag skull göra. Haha han är ju himla snabb!
Red sen i alla gångarter och tänkte mestadels på tempot, efter en stund blir han mjukare och mer ridbar. Galopperade ett snäpp mer än vanligt, gick bra!
Cherona
Med tanke på att vi ridit lite hårdare dem senaste dagarna så skrittade vi ut med izza och rolle runt industriområdet, barbacka :) Det var snorkallt, haha jag får vara glad att jag inte tog sadeln, då hade jag nog frusit fast.
Men cherona var pigg och glad iallafall över dagens äventyr. Dock börjar godiset ta slut haha så jag får nog fixa mer annars blir jag väl mördad, hon älskar sitt godis verkligen.
Idag var det också helt sjukt i hennes box när jag mocka. Det var som att en helikopter hade kraschat där.
Min lektion för Åsa, Viola igen.
Idag svarade hon också bra framåt, jag fick nästan börja sätta tillbaka henne. Idag var hon också mer stretig så fort vi gjorde något, halvhalter gick bra men det kom fram mer i övergångar och skänkelvikningar.
Jag försökte några gånger att bestämt hålla kvar och driva framåt, men det gick verkligen inte, hon är ju sjukt stark när han gör sådär. Så i varje övergång så lossade jag och böjde innåt runt innerskänken, då blev det lite bättre, men hon tänkte fortfarande uppåt.
Det är synd, man vill ju bara rida på en mjuk kontakt, men det blir så himla svårt när han släpper stödet sådär.
Annars så var hon fin faktiskt, när man red typ på volt och fyrkant.
Fick jobba mer i högervarv än i vänstervarv på att ha henne rund, i vänster faller det sig ganska naturligt för henne att gå så men det tar emot lite för henne i höger.
Kul pass!
Hahha! Viola gör sin absolut sötaste min för att få äpple, hahaha hon kan verkligen inte ta fram öronen!
Jag är otroligt tacksam över att jag får tillgång att rida så pass olika och fina hästar, det lär man sig supermycket på verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0