Träning

I onsdagsgruppen, idag Fick jag rida Leo!

Jag har ju ridit Leo en del, iochmed min praktik jag hade på klubben förra året, så jag kan han lite grann.
Alltså när man ska lätta, hålla kvar, gasa på och göra halvhalter.
Grunden på leo för att lyckas är nog att kunna driva på rätt sätt. Man får lixom överaska honom lite grann, helst med typ 2,3 knackningar och sedan vara stilla. Till slut svarar han oftast på små hjälper. (leo är en seg häst btw)

Jag tycker att han under hela passet jobbade på bra och att han var stadig i sin form och försökte så gott hans ork räckte, att vara till lags.
Vi red en del volter och öppna, samt övergångar mellan trav och galopp. Alltså exakt allt som Leo INTE är så bra på hehe. Men vi gjorde det bästa vi kunde och jag tycker att han var jätte duktig, Galopperade helt okej endå trots sin markbundenhet. Man får ju såklart gasa på allt man har typ för att galoppen ska vara ren men haha det är ju lite kul också att vara ponny unge ibland.

Det är verkligen som att rida lite ponny på honom.
Dock är han en utav dem trevligaste hästarna i munnen på hela ridskolan (just för att han är såpass seg och inte springer så fort), han känns ganska orörd och mjuk och går i en rund, trevlig form som han bär sig bra i hela passet.

Jag gillar Leo, han är fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0