Tisdag!


Haha bara jag som tycker att hon står lite roligt?


Idag var riktigt blå!

Red ett lite hårdare dressyr pass där jag ökade svårighetsgraden genom passet.
Red fram som vanligt med många tempoväxlingar,
det innebär att jag tar tillbaka skritten tills hon skrittar så sakta hon kan( rund och på tygeln) för att sedam mjukna och låta henne gå fram i normal takt. Samma sak frammåt och i alla gångarter)

Sen var det paus och efter det red jag lite med tanke i programdelar.
15 meters volter i galopp gjorde hon bra, Till slut fick jag till en diagonal utan att hon bytte galopp. haha bus!
Red även lite uppridningar, vilket gick bättre och bättre.

Avslutade med att rida på diagonalerna i trav och öka så mycket som hon kunde i ballans.
Efter några gånger hajade hon övningen och sköt iväg lite själv, där fick jag vara mjuk och följa med så att hon tyckte det var roligt. haha söt häst!
Ett fint pass, jag tycker att hon har blivit starkare i sina övergångar och skritten samt traven har blivit rundare och bärigare att rida.
Känns bra att allt trim har gett lite resultat :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0